donderdag, juli 11, 2002

Townsville



Het is 30 juni of 1 juli, maandag, dinsdag of woensdag. 9 uur of half 12. Ik weet het niet precies. Wel weet ik dat ik tergen een bescheiden duintje aanlig. Voel het warme zand in m'n rug, boven me het geritsel van een palmboom, in de verte piepen wat zebravinken. Voor me een azuurblauwe koraalzee, rustgevend kabbelend. Een zachte aangename zon verwarmt mijn ontbloot bovenlichaam. Een tropisch briesje.















Zojuist ben ik ontwaakt in onze Falcon die geparkeerd staat op een parkeerplaats in een parkje aan de koraalzee,Great Barrier Reef, de oost-kust van Australie.Aan de rand van een stad die Townsville heet. Er omheen scharrelen vreemdsortige tropische vogels, opzoek naar mensenvoer.




Vandaag wordt de tweede dag dat we hier verblijven. Met ons banksaldo stevig onder het nulpunt is het zaak dat we hier werl vinden. Nog even een sigaretje lang genieten van dit moment en dan Tinus maar eens zoeken. Tijd voor wat actie!

Nou wat een actie zeg! We zijn nu 6 uitzendbureaus, een kleinregenwoud aan formulieren en 15 dollar beltegoed verder. Resultaat: niks nakkes nada! Morgens maar eens de boer op.

Geen opmerkingen: